Elke Nederlandse gemeente is vanaf 1 januari 2024 verplicht een meldpunt in te richten voor misstanden bij verhuur. Desondanks heeft ruim een kwart van de gemeenten een dergelijk meldpunt nog niet geïmplementeerd. Dat blijkt uit recent onderzoek van Lento, het huisvestingsplatform voor arbeidsmigranten. Slechts 247 van de 342 gemeenten – dit komt neer op ruim 72% – heeft het verplichte meldpunt opgezet schrijft de LentoPR.
Vanaf 1 juli is de Wet Goed Verhuurderschap in werking getreden, elke gemeente moet nu een Meldpunt Ongewenst Verhuurgedrag hebben. Huur/verhuur middels bij een keurmerk/brancheorganisatie aangesloten verhuurmakelaar!
Voor meer informatie over Keurmerk, screening en aanpak wantoestanden kunt u contact opnemen via Stichting Bestrijding Woonfraude en Hennepteelt [SBWHnl].
T 085-273 52 77 (ma t/m vrij 09.00 – 17.00u)
E info@sbwh.nl