Een verhuurder van een kamer in West moet de huurster 9000 euro aan servicekosten terugbetalen, omdat de maandelijkse kosten niet waren afgesproken. De huurster eiste daarnaast een schadevergoeding van 5000 euro vanwege ‘verminderd woongenot’, maar daar gaat de rechtbank niet in mee schrijft AT5.
Woningverhuurders mogen boven op de kale huur servicekosten rekenen aan huurders. Vaak gaat het dan om gas, water en licht, de schoonmaak van gemeenschappelijke ruimten, administratiekosten en een glasverzekering. Bij goed verhuurderschap gaat het om het vragen van billijke huren, gedegen screenen van kandidaat huurders, het tijdig plegen van onderhoud, zorgplicht en het onderhouden van goed contact met huurders. Misstanden als huisjesmelkerij en discriminatie passen niet bij de huursector, werken ontwrichtend voor de woningmarkt en maken bewoners en woningzoekenden extra kwetsbaar.
Neem eens contact op voor meer informatie over de methode van Stichting Bestrijding Woonfraude en Hennepteelt voor veilig verhuren:
T 085-273 52 77 (ma t/m vrij 09.00 – 17.00u)
E info@sbwh.nl